
MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România și singura companie cu capital românesc din topul operatorilor de servicii medicale private listată la Bursă prezintă rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului în curs, evidențiind o creștere importantă a cifrei de afaceri consolidate pro-forma, care a atins 779 milioane RON, în creștere cu 20% față de aceeași perioadă a anului precedent. De asemenea, Grupul a raportat o creștere a EBITDA, față de primele trei luni ale anului trecut, ajungând la o valoare de 116 milioane RON.
Rezultatele obținute în primele 3 luni din 2025 arată o evoluție consecventă a performanței financiare și operaționale a businessului. De asemenea, se poate remarca și performanța excelentă în cadrul rețelelor MedLife de spitale și laboratoare, iar rezultatele obținute reflectă impactul investițiilor semnificative realizate în ultima perioadă. Acestea includ achiziția de echipamente de ultimă generație, extinderea și modernizarea unităților existente, dar și investiții consistente în unități noi și creare de noi echipe dedicate, care au contribuit la îmbunătățirea calității serviciilor și la creșterea eficienței operaționale. Astfel, Grupul continuă să își consolideze poziția în piață și să răspundă cu succes nevoilor pacienților dintr-un sector în continuă schimbare.
„Rezultatele din primul trimestru arată bine, atât în materie de venituri, cât și în materie de EBITDA și confirmă că suntem pe un trend bun. MedLife rămâne liderul pieței de servicii medicale private din România și, totodată, își consolidează poziția de companie tehnologizată prin soluții de ultimă oră care transformă experiența pacientului. De altfel, am devenit, probabil, cea mai tehnologizată companie din acest sector la nivel regional, având soluții de ultimă generație, precum drone pentru transportul probelor, roboți pentru intervenții chirurgicale, Inteligență Artificială direct în aplicație și multe dintre procese complet automatizate.
Rezultatele aferente rețelelor noastre de spitale și laboratoare sunt excelente. Investițiile recente în echipamente moderne, unități noi și echipe dedicate au început gradual să se reflecte în performanțele financiare și operaționale. În plus, ne-am întărit poziția și pe segmentul corporate, unde am lansat produse noi și continuăm să dezvoltăm soluții pentru a răspunde cerințelor pieței. Ne așteptăm ca această traiectorie pozitivă să continue, pe măsură ce continuăm să investim în tehnologie și în consolidarea rețelei noastre”, a declarat Mihai Marcu, Președinte și CEO al Grupului MedLife.
Investițiile strategice în diviziile de spitale și laboratoare ale Grupului arată o performanță operațională excelentă
În termeni generali, cererea de servicii medicale, în special în zona de prevenție, a crescut, fiind potențată de o recunoaștere puternică a calității medicilor din cadrul rețelei la nivel național, a tehnologiei medicale, precum și a calității actului medical. Majoritatea liniilor de business ale Grupului MedLife au înregistrat o performanță bună, în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior. Astfel, cele mai mari creșteri au fost înregistrate de spitale (+38.5%), urmate de laboratoare (+26.9%) și de clinici (+17.5%).
Totodată, primele luni ale anului 2025 au fost marcate de intrarea oficială pe o nouă piață internațională și extinderea rețelei în afara granițelor țării prin preluarea pachetului majoritar al All Clinic din Republica Moldova. De asemenea, MedLife a finalizat achiziția grupului Routine Med din Tulcea, continuând strategia de dezvoltare sustenabilă la nivel național și întărirea prezenței în zone-cheie.
În paralel, Grupul a făcut pași importanți în direcția inovației și a tehnologiei medicale. MedLife și-a consolidat poziția pe segmentul de chirurgie robotică prin introducerea robotului Rosa, dedicat intervențiilor ortopedice de înaltă precizie. Totodată, Spitalul din cadrul MedLife Medical Park și-a extins operațiunile prin inaugurarea unui compartiment de primiri urgențe, menit să răspundă prompt nevoilor critice ale pacienților. În linie cu obiectivele de tehnologie, MedLife a lansat și primul asistent AI integrat în aplicația mobilă, oferind ghidaj medical personalizat și rapid, direct în telefonul pacientului – o premieră pe piața locală și un pas important în direcția transformării digitale a experienței medicale. Aceste inițiative reflectă angajamentul MedLife de a construi un sistem medical modern, accesibil și orientat către pacient, bazat pe tehnologie de ultimă generație, inovație și extindere strategică.
Consolidare pe segmentul corporate și dezvoltarea de noi produse
În ceea ce privește evoluția diviziei corporate, Grupul a reușit să își mențină un portofoliu solid în primul trimestru al acestui an, cu peste 886.000 de abonamente active. Rezultatul reflectă interesul constant al companiilor pentru soluții de sănătate adaptate nevoilor angajaților și reconfirmă rolul MedLife ca partener strategic în susținerea performanței organizaționale. Totodată, compania continuă dezvoltarea de produse inovatoare dedicate segmentului corporate, în linie cu angajamentul de a oferi soluții integrate pentru sănătatea angajaților din România.
De altfel, în primele luni ale acestui an, MedLife a marcat un moment important pe segmentul corporate prin lansarea LevelUp, primul abonament medical de pe piața românească ce integrează în mod unic prevenția medicală cu acces nelimitat la servicii de fitness. Dedicat start-up-urilor și IMM-urilor, LevelUp reflectă misiunea MedLife de a promova un stil de viață sănătos și echilibrat, adresând holistic nevoile angajaților – de la monitorizarea stresului, nutriție, sănătate dentară și servicii de înfrumusețare, până la accesul la o rețea extinsă de 550 de săli de sport din întreaga țară. Astfel, MedLife a devenit primul operator de servicii medicale private din România care oferă o soluție completă pentru companiile mici și mijlocii, susținând performanța echipelor prin beneficii concrete, chiar și în contexte economice instabile.
Perspectiva pentru restul anului – traiectorie pozitivă și continuarea investițiilor în tehnologie
MedLife a anunțat în primul trimestru al acestui an majorarea limitei creditului sindicalizat cu 50 milioane EUR, ajungând astfel la un total de 330 milioane EUR. Această decizie este parte integrantă a strategiei de consolidare a poziției financiare și de susținere a proiectelor deja în desfășurare, iar fondurile suplimentare vor fi utilizate preponderent pentru finalizarea acestora, dar și pentru eventuale oportunități de achiziții. În contextul unei economii în continuă schimbare, a unui an cu alegeri și schimbări importante de percepții economice, MedLife păstrează o abordare prudentă, având în vedere impactul fluctuațiilor economice și geopolitice asupra afacerilor, dispunând de resurse financiare solide pentru a răspunde provocărilor din piață.
„Păstrând o abordare prudentă, în speranța finalizării alegerilor și a abordării unor politici macroeconomice de echilibrare a deficitului bugetar, am decis să majorăm limita creditului sindicalizat cu încă 50 milioane EUR, ceea ce ne oferă o rezervă financiară importantă pentru susținerea proiectelor în derulare și pentru a putea lua în calcul eventualele oportunități de achiziții strategice. În același timp, dacă echilibrele macroeconomice vor permite acest lucru, vom intensifica investițiile în domenii cheie, precum genetica, nutriția, sportul și prevenția, despre care considerăm că vor reprezenta fundamentul medicinii viitorului. Ne angajăm să susținem inovația, tehnologia, respectiv să răspundem nevoilor pacienților noștri cu soluții de ultimă oră, adaptate unui sector în continuă schimbare”, a declarat Mihai Marcu, Președinte și CEO al Grupului MedLife.
Pe termen mediu și lung, după ce a înregistrat o creștere semnificativă a cifrei de afaceri în ultimii ani, Grupul MedLife va continua să investească în inovație și tehnologie, consolidându-și rolul de lider al medicinii tehnologizate, prin scalarea soluțiilor avansate deja existente, precum drone, roboți medicali, asistenți digitali cu inteligență artificială etc., dar și prin implementarea unora noi pe partea de prevenție și medicină personalizată. Toate aceste investiții și planuri vor permite Grupului să răspundă eficient și rapid nevoilor pacienților, într-un sector medical aflat într-o continuă schimbare.
În prezent, Grupul MedLife deține cea mai puternică rețea de diagnostic și tratament din România, având la activ peste 6.5 milioane de pacienți unici care au apelat la servicii de prevenție, wellness, tratament și spitalizare.
Be the first to comment